Pohjois-Savon matkailu esillä maailmalla
Pohjois-Savon matkailu esillä maailmalla
Koronasta huolimatta työtä Pohjois-Savon kansainvälisen näkyvyyden ja tunnettuuden parantamiseksi tehdään monella rintamalla.
”Great company and great food. Once again the Finns out did themselves with service and food on offer. I very much enjoyed this evening and the food.” Näin englantilainen mediavaikuttaja hehkutti Pohjois-Savon tutustumismatkan palautteessaan illallista Tahkolla.
Matka 2022 -messut peruuntuivat Helsingin Messukeskuksessa vallitsevan koronatilanteen takia, mutta onneksi sovitut matkanjärjestäjätapaamiset saatiin järjestettyä online-tapaamisina ja messuihin liittyvä tutustumismatka Pohjois-Savoon toteutui suunnitellusti.
”Pohjois-Savon tutustumismatkalle osallistui kahdeksan matkanjärjestäjää tai mediavaikuttajaa eri puolilta maailmaa. Osallistujien joukossa oli Aasian suurimman matkanjärjestäjän, Kuoni Tumlaren, edustaja, sekä osallistujia Iso-Britanniasta, USA:sta, Latviasta ja Venäjältä”, kertoo Pohjois-Savon Lakeland 2 -hankkeen matkailun asiantuntija Teija Neuvonen.
Kerätyn palautteen perusteella matkanjärjestäjät olivat hyvin tyytyväisiä matkaansa Pohjois-Savossa. Kaikki osallistujat olivat valmiita ottamaan Pohjois-Savon omaan myyntiinsä.
”Kymmenen käyntikohdetta kuudestatoista sai täydet tyytyväisyyspisteet vastaajilta – tämä on todella hyvä lukema”, Neuvonen iloitsee.
Luontomatkailukohteet esillä Keski-Euroopassa
Pohjois-Savo oli viime syksynä mukana Visit Finlandin koordinoimassa Outdooractive -kampanjassa, joka oli suunnattu saksankieliseen Keski-Euroopaan. Outdooractive on Euroopan laajin ulkoiluportaali. Elokuusta vuoden loppuun pyörineessä kampanjassa Pohjois-Savo nostettiin esiin lukuisissa paikoissa outdooractive.com-sivustolla ja Outdooractiven sovelluksessa.
Outdooractiven reittisisällöt on tuotettu Savonia AMK:n Outdoors (OF) Pohjois-Savon luontoliikuntareittien tuotteistaminen markkinoille -hankkeessa. Hanke tuottaa edelleen sisältöä ja uusia reittejä on tulossa palveluun vielä tämän vuoden aikana.
Pohjois-Savo on saanut viime vuosien kampanjoiden puitteissa hyvin näkyvyyttä Outdooractiven saksankielisen luontomatkailusta kiinnostuneen yleisön parissa. Viime syksyn kampanjassa 5000 sivukatselun tavoite saavutettiin reippaasti ja näyttökertoja kertyi lähes 900 000.