Siirry sisältöön

Kv-matkailijan VisitLakelandFinland.com uudistettu

Julkaistu: 5.12.2024
Uudistettu VisitLakelandFinland.com-sivusto tuo Järvi-Suomen matkailualueen lähemmäs kansainvälisiä asiakkaita.

Järvi-Suomen ja myös Pohjois-Savon matkailutarjonta on nyt entistä näkyvämpää ja saavutettavampaa kansainvälisille matkailijoille, kun uudistettu visitlakelandfinland.com -sivusto kokoaa yhteen alueen monipuoliset palvelut ja elämykset. Sivusto toimii kattavana portaalina, joka esittelee koko Järvi-Suomen matkailualueen tarjonnan selkeästi ja helposti löydettävässä muodossa.

Kansainvälisesti houkutteleva matkailualue yhteistyöllä

Järvi-Suomi, englanniksi Lakeland Finland, kuuluu Visit Finlandin määrittämään neljään matkailulliseen suuralueeseen. Näihin lukeutuvat myös pääkaupunkiseutu, Lappi sekä rannikko ja saaristo. Lakeland Finland käsittää yhdeksän maakuntaa, joista itäiseen osaan kuuluvat Kainuu, Pohjois-Savo, Pohjois-Karjala, Etelä-Savo ja Etelä-Karjala, ja läntiseen osaan Keski-Suomi, Päijät-Häme, Kanta-Häme ja Pirkanmaa.

Yhteistyön ja alueellisen kehittämisen tavoitteena on vahvistaa koko Järvi-Suomen kansainvälistä vetovoimaa ja kasvattaa matkailun ympärivuotista kysyntää. Eräs tärkeimmistä kehittämistoimista oli visitlakelandfinland.com-sivuston uudistaminen ja laajentaminen, jonka myötä myös alueen itäiset maakunnat on liitetty mukaan tänä syksynä.

Palvelut yhdellä sivustolla – kansainvälisille asiakkaille suunnattuna

Alun perin läntisen Järvi-Suomen perustama visitlakelandfinland.com on nyt laajentunut kattamaan koko Lakeland-alueen tarjonnan. Sivusto esittelee rajapinnan kautta matkailutuotteita, joita yritykset ovat tallentaneet Visit Finlandin tietokantaan, DataHubiin. Tämä mahdollistaa matkailijoille helpon pääsyn alueen majoitus-, ravintola- ja ohjelmapalvelujen äärelle yhdestä paikasta. Sivuston ensisijaisena kohderyhmänä ovat kansainväliset matkailijat, erityisesti saksankielisessä Euroopassa ja Isossa-Britanniassa. Siksi verkkosivusto on tässä vaiheessa saatavilla vain englanniksi ja saksaksi.

Digitaalinen näkyvyys vahvistaa brändiä

Visitlakelandfinland.com toimii porttina koko Järvi-Suomen matkailubrändille ja sen pienemmille kohteille ja yrityksille. Sivuston lisäksi panostetaan digitaaliseen näkyvyyteen myös Instagramin, YouTuben ja muiden kanavien kautta. Tavoitteena on lisätä Lakeland Finland -alueen tunnettuutta ja houkutella alueelle uusia matkailijoita.

”Uudistettu verkkosivusto ja lisääntynyt yhteistyö avaavat täysin uudenlaisia mahdollisuuksia alueemme matkailulle”, toteaa Pro Lakeland II -hankkeen projektikoordinaattori Jouni Ortju. ”Haluamme tehdä Järvi-Suomesta entistä houkuttelevamman ja helposti saavutettavan matkakohteen kansainvälisille asiakkaille.”

Alueemme tulee näkymään sivustolla Pohjois-Savon Matkailu Oy:n marraskuisessa Tahkon matkailuparlamentissa kansainvälisille markkinoille lanseeraamalla Destination Savo -nimellä.

”Viisi matkailumaakuntaa, yksi järvielämys – Pro Lakeland II” -hanke tähtää koko alueen matkailualan pk-yritysten kansainväliseen kasvuun parantamalla niiden kilpailukykyä ja alueen kansainvälistä saavutettavuutta.” Rahoittajana toimii Pohjois-Karjalan maakuntaliitto.

Tutustu uuteen sivustoon osoitteessa visitlakelandfinland.com.

Kysy lisää:

ProLakeland II -hankkeen hanketiimi:

  • Arctic Lakeland –koordinaatio: projektipäällikkö Krista Kuosmanen krista.kuosmanen@kamk.fi, puh. 040 191 6749
  • Etelä-Karjala: Projektikoordinaattori Stefanie Talka, stefanie.talka@gosaimaa.com, puh. 040 128 0456
  • Etelä – Savo: projektikoordinaattori Tarja Vesalainen, tarja.vesalainen@visitmikkeli.fi, puh. 044 755 8367
  • Pohjois-Karjala: projektikoordinaattori Reetta Ostela, reetta.ostela@businessjoensuu.fi, puh. 050 440 9144