Vastuullisuus kilpailutekijäksi  –   Mitä vastuullisuus tarkoittaa juuri meidän yrityksellemme? Neliosaisen webinaarisarjan toinen osa keskittyy vastuullisiin ja toimiviin elintarvikepakkauksiin.

Asiakkaat ja muut sidosryhmät vaativat yrityksiltä vastuullisuutta enemmän kuin koskaan aiemmin.  Tule oppimaan kuinka voit kehittää liiketoimintaasi ja brändiäsi vastuullisuutta parantamalla.  

76 % kuluttajista kieltäytyy ostamasta yritykseltä, jonka arvot osoittautuvat vastakkaisiksi omien arvojen kanssa. Parhaiten vastuullisuuskilpailussa menestyvät ne yritykset, joissa löytyy suoraan luonnollinen linkki tuotteista ja palveluista vastuulliseen toimintaan. 

Maksuttomassa webinaarisarjassa (Teams/Zoom) käymme läpi havainnollisesti ja käytännön esimerkein, mitä pitää huomioida vastuullisen liiketoiminnan kehittämisessä, brändäämisessä ja viestinnässä. 

Kohderyhmä: Ravintolat, kahvilat, elintarvikevalmistajat, sekä vastuullisen toiminnan kehittämisestä kiinnostuneet. 

Ohjelma:  

Ti 14.9.2021 Vastuullisuus ja kierrättäminen

14:30-16:00 Mitä hyötyä kierrättämisestä on? Miten toteutan sen käytännössä ja kuinka kerron siitä asiakkaille? Millaista bio- ja kiertotalouden kehittämistä P-Savon alueella tehdään lähivuosina?

Ulla Santti ja Harri Auvinen, Savonia-ammattikorkeakoulu

Ke 15.9.2021 Vastuullinen ja toimiva elintarvikepakkaus

14:30- 16:00 Mitä tulee huomioida, kun lähdetään miettimään tuotteelle vastuullista ja toimivaa pakkausta. Pakkaamista käsitellään elintarvikevalmistajan sekä ravintolan Take Away pakkausten näkökulmasta. Saat myös vinkkejä siihen, miten lähdet suunnittelemaan omalle ravintolalle personoitua pakkausta.

Mika Santanen, Inpack – Xylon Oy

To 16.9.2021 Uusi jätelaki ja kertakäyttömuovidirektiivi – mikä muuttuu?

14:30–16.00 Mitä muutoksia uusi jätelaki ja SUP-direktiivi aiheuttaa? Mitä ovat vaikutukset ja velvoitteet yrityksille? Miten pitää lajitella ja mitkä ovat keskeiset lajittelujakeet? Mitä kustannusvaikutuksia lajittelulla on? Webinaarissa käydään lisäksi läpi käytännön case-esimerkkejä, joiden pohjalta voidaan tunnistaa yritysten haasteita ja luoda niille ratkaisumalleja.

Harri Lehtonen, johtaja, Suomen ympäristöopisto SYKLI Oy

Pe 17.9.2021 Parempia tarinoita ja osaamista vastuullisuusviestintään

14.30–16.00 Mitä hyötyä vastuullisuusviestinnästä on yrityksellesi? Mitä kannattaa kertoa ja miten? Mikä kuluttajia kiinnostaa? Missä kanavissa viestintää kannattaa tehdä? Miten vastuullisuusviestintä vaikuttaa asiakkaan käyttäytymiseen? Mitä teet, jos viestinnästä tulee kritiikkiä? Minna Rajainmäki Rodinia Oy, toimitusjohtaja, viestintästrategi

Voit ilmoittautua haluamiisi webinaareihin yhdellä lomakkeella. 

Liiketoimintaosaamista Pohjois-Savon ruokamatkailuun ja European Region of Gastronomy -hankkeiden kehitystyön tavoite on lähiruokaohjelman tavoitteiden mukaisesti vahvistaa lähiruoka-alalla olevien toimijoiden yhteistyötä sekä tehostaa alan kehittämistä. Hankkeessa kehitetään maakunnan elintarvike-, matkailu-, hyvinvointi- ja luovien alojen yritysten vastuullisen ruokamatkailun osaamista.

Koulutuksen rahoittaa Euroopan sosiaalirahasto.